thuis voelen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Lieshout - WaarBenJij.nu thuis voelen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marieke Lieshout - WaarBenJij.nu

thuis voelen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Ik had nooit gedacht voordat ik aan dit grote avontuur begon dat ik me zo thuis zou gaan voelen aan de andere kant van de wereld!

We hebben afgelopen weken heel veel leuke trips gedaan. Ik ga over iedere trip een beetje vertellen.
Knini Paatie: Dit is een eilandje in het binnenland van Suriname. We moesten eerst vier uur met de aut en daarna nog een uur met de koraal (een kleine boot gemaakt van een boomstam). Toen we er uiteindelijk aankwamen was het uitzicht adembenemend mooi, overal palmbomen, bossen en het enige waar je door gestoord kon worden waren de vogels. In het water lagen allemaal rotsen waar het water door heen ging als een stroomversnelling. Het water was heerlijk warm en hebben daar heerlijk in gezeten. We hebben drie dagen heel erg lekker gegeten en het gezelschap wat we bij hadden was heel gezellig en hebben veel gelachen! De tweede dag hebben we twee dorpjes bezocht in het binnenland. Erg knus en je ging echt terug in de tijd. Ze hadden wel stroom maar alles moest via de boot bezorgd worden. In deze dorpjes mogen de mannen vier vrouwen hebben. Kun je eigen dat voorstellen dat je een man moet delen. Nou ikke niet! Toen we terug waren hebben we nog een boswandeling gemaakt en kregen we uitleg over de natuur. Na drie top dagen zijn we terug gegaan naar Paramaribo.
Groningen: we zijn samen met Wim op een vrijdagmiddag samen naar dit dorp gereden. We hebben daar wat monumenten bekeken en daarna bij een vriend van hem op bezoek geweest. Super leuke mensen waar we veel gelachen hebben.
Berg en dal: dit was zo gaaf! Eerst zijn we gaan kajakken over de Surinaamse rivier. Dat was zwaarder dan ik dacht maar wel leuk en super mooi. berg en dal zelf is een kabelbaan. Je gaat in de bossen omhoog en daarna heb je 7 platvormen die je via een kabelbaan kunt bereiken. En als laatste ga je over de Surinaamse rivier. ik vond het wel spannen maar het gaf me echt een kick!
Brownsberg: Afgelopen zondag zijn we naar brownsberg geweest. We hebben de berg eerst opgereden, daarna zijn we naar beneden gelopen waar we uitkwamen bij een prachtige waterval. Wel jammer dat het droge tijd is hier want er stond niet veel water in. De klim omhoog was zwaar maar zeker de moeite waard want het uitzicht was prachtig. Je keek echt ver over Suriname heen.

De ouders van Nancy zijn momenteel in Suriname en dat is super gezellig. Leuk dat we kunnen laten zien wat er allemaal te doen is en dat hun kunnen zien hoe erg we ons hier thuis voelen. We hebben lekker gegeten en heel veel geklets.

Mijn fobie voor beesten ben ik alleen helaas nog steeds niet kwijtgeraakt. Ik gil al bij de eerste de beste mug en als er ergens een beest ziet zullen ze dat zeker horen! ik doe men best maar het wil nog niet echt lukken! Nancy wordt er gek van maar kan er ook wel om lachen gelukkig.

De kindjes zijn nog steeds geweldig en ook ons functioneringsgesprek was super goed gegaan. Ik ervan dat ik over vijf weken al weer terug moet naar Nederland wat hier ik het zo fijn en echt al een ander leven opgebouwd!

Dikke kus Marieke

  • 28 Oktober 2015 - 21:25

    Monique:

    Heeey Marieke, al die bijzondere ervaringen nemen ze je niet meer af. In the pocket en... mooie herinneringen voor later. Verbazingwekkend hè hoe snel je je aan kunt passen aan een nieuwe situatie. Geniet er nog van samen. De tijd vliegt maar voorlopig ben je nog lekker daar. Veel plezier nog. Doei!

  • 29 Oktober 2015 - 00:11

    Lisa:

    Heee!

    Eng he die kabelbaan, ik ben wel 3 keer terug gegaan nee ik doe het niet en uiteindelijk heb ik het toch gedaan! Super gaaf!
    Ben zo benieuwd naar alle foto's!

    Geniet er van nog 5 weken! Dan is het zelfs verdrietig om te gaan!
    Xxxxxxx

  • 29 Oktober 2015 - 00:12

    Lisa:

    Heee!

    Eng he die kabelbaan, ik ben wel 3 keer terug gegaan nee ik doe het niet en uiteindelijk heb ik het toch gedaan! Super gaaf!
    Ben zo benieuwd naar alle foto's!

    Geniet er van nog 5 weken! Dan is het zelfs verdrietig om te gaan!
    Xxxxxxx

  • 29 Oktober 2015 - 00:12

    Lisa:

    Heee!

    Eng he die kabelbaan, ik ben wel 3 keer terug gegaan nee ik doe het niet en uiteindelijk heb ik het toch gedaan! Super gaaf!
    Ben zo benieuwd naar alle foto's!

    Geniet er van nog 5 weken! Dan is het zelfs verdrietig om te gaan!
    Xxxxxxx

  • 29 Oktober 2015 - 00:12

    Lisa:

    Heee!

    Eng he die kabelbaan, ik ben wel 3 keer terug gegaan nee ik doe het niet en uiteindelijk heb ik het toch gedaan! Super gaaf!
    Ben zo benieuwd naar alle foto's!

    Geniet er van nog 5 weken! Dan is het zelfs verdrietig om te gaan!
    Xxxxxxx

  • 29 Oktober 2015 - 00:12

    Lisa:

    Heee!

    Eng he die kabelbaan, ik ben wel 3 keer terug gegaan nee ik doe het niet en uiteindelijk heb ik het toch gedaan! Super gaaf!
    Ben zo benieuwd naar alle foto's!

    Geniet er van nog 5 weken! Dan is het zelfs verdrietig om te gaan!
    Xxxxxxx

  • 29 Oktober 2015 - 00:40

    Tante Ei:

    Ha marie,
    Wat een ervaring en indrukken doe jij daar op! Je zult de herfstvakantie niet missen, denk ik ! Wij jou wel met de spelletjes ! Geniet er nog maar goed van , de tijd vliegt om! Xx tante ei

  • 29 Oktober 2015 - 10:02

    Annemie :

    Geniet nog van de weken dat je nog daar bent gr annemie

  • 30 Oktober 2015 - 16:59

    Monique :

    Volgens mij is die kabelbaan wel hééééél eng

  • 30 Oktober 2015 - 22:14

    Maud:

    Super dat je daar zo je draai hebt gevonden.
    Geniet nog van de leuke en mooie dingen die op je pad komen.
    Liefs mama xxx

  • 31 Oktober 2015 - 10:30

    Ome Kees En Tante Maria.:

    Wat leuk dat je ons zo goed op de hoogte houd van je leven in Suriname. Je verslagen te lezen en te genieten van al de leuke en fijne dingen die je daar mag beleven. Geniet nog van je laatste weken in Suriname.
    Lieve groetjes, Ome Kees en Tante Maria.xxx

  • 06 November 2015 - 19:29

    Gerrit Nelly En Harrie:

    Marieke,
    Super leuk verhaal.
    Wij kunnen nu helemaal mee genieten weten waar je het over hebt wat was het een geweldige tijd bij en met jullie.
    Geniet nog van de laatste maand
    Maak nog maar leuke trips.
    Groetjes Gerrit Nelly en Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hoi Allemaal, de komende drie maanden zal ik vrijwilligerswerk gaan doen in Suriname, Paramaribo. Jullie kunnen mij via deze site volgen. Veel lees Plezier! X Marieke.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 3843

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 02 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: